SR10 är idealisk för trackday- och racingförare över hela världen och levererar mer kraft och vridmoment än någonsin tidigare i Radicals SR-serie. Med en drivlina med hög effekt och lång livslängd är Radical SR10 allt du kan förvänta dig av en Radical – fast turboladdad.
SR10:s enda syfte är att köra ifrån och utmanövrera konkurrenterna samtidigt som den är lätt att köra och kostnadseffektiv att äga. Radical Performance Engines (RPE) banbrytande motoroptimering och Fords EcoBoosts pålitliga motorarkitektur kombineras för att släppa lös en kraftfull tävlingsmotor med 425 hk och ett vridmoment på 515 Nm.
En skräddarsydd turbo från Garretts G-serien ger bättre gasrespons och minskad fördröjning, med smidda kolvar och vevstakar och ett skräddarsytt torrsumpssmörjningssystem ger skottsäker hållbarhet. Denna högpresterande motor är integrerad med en ny sexväxlad växellåda som härstammar från Hewland GT3.
Radical SR10 XXR har nu nya luftutsläpp i framskärmarna, så kallade ”louvers”, som förbättrar aerodynamiken vid höga hastigheter och har en positiv effekt på köregenskaperna med mindre understyrning och förbättrad kylning. En annan nyhet kommer i form av en LMP-inspirerad central “hajfena”, som också ses på SR3 och SR1 XXR. Som tillval kan kunderna få ett nytt splitter- och diffusorpaket i kolfiber, som ger ytterligare viktreduktion.
Standardutrustning Radical SR10 XXR.
Tillval från fabrik Radical SR10 XXR.
Vill du veta mer om nya Radical SR10 XXR?
Kontakta oss för mer information!
Anmäl din e-postadress för att få de senaste nyheterna och uppdateringarna från Radical Sweden.